Edith Pieterson Hypnotherapeut en Coach


Deel 4 – Burn-out wat is het nu werkelijk en de zoektocht naar wat het leven is.

Ik heb inmiddels zo’n beetje alles nagelezen en uitgeprobeerd wat een burn-out betreft, je kan terugkijken naar hoe en wat en waarom de dingen zijn ontstaan, maar ik ben in het NU en ik wil naar voren, dus wat houdt me dan tegen? Dat zijn allemaal vragen waar ik antwoord op wilde hebben en die heb ik dan ook inmiddels.

Want naar vroeger kijken kan leuk zijn, maar dat is soms toch ook behoorlijk donker en wat nu, als er een manier is om niet meer terug te kijken maar alleen maar naar vandaag en misschien morgen, maar met morgen kan ik ook (nog) niet veel, want we zitten op vandaag.

Waar ik wel achter kwam is dat ik niet goed weet wat ik met emoties moet. En dan is het wel lekker makkelijk om te zeggen dat dat voorkomt uit mijn opvoeding, ja dat dan weer wel, maar als ik weet dat het uit mijn opvoeding komt, dan is dat leuk! Ik weet waar het vandaan komt en wat ga ik er dan aan doen?

Om te weten waar iets vandaan komt verandert nog niet dat wat nu is, het is alleen maar een weten dat ik het weet en daar is de kous mee af.

Waar zitten gevoelens eigenlijk en wat kan je er mee? Ik vind dat je er niet veel mee kan, niet als het verdrietig of boos of angstig maakt. Plezier wel ja, dat dan weer wel.

Dus hoe krijg je het voor elkaar om iedere dag prettig te vinden en iedere dag een plezier te vinden? Nou daar heb ik inmiddels tig voorbeelden van en ze werken goed, niet allemaal maar de meeste wel. Ik kan inmiddels van mezelf zeggen dat ik alle dagen voor 98% plezier heb. En dat is een wereld van verschil met voor en tijdens de burn-out.

1 van de beste manieren die echt goed werken is om met een positieve gedachten te gaan slapen, het is namelijk zo dat de laatste gedachte die je hebt als je gaat slapen, daar word je ook mee wakker. En dus is het beter als die laatste gedachte positief is. En als je dan de volgende morgen wakker wordt dan gelijk opstaan, want als je blijft liggen dan ga je vanuit de positieve gedachte naar dat wat je gewend bent en dat is malen en dan wordt het altijd negatief, zeker in het begin.

Dus een positieve gedachte nemen als je gaat slapen en met wakker worden eruit!

Het verhaal gaat verder in deel 5, mijn zoektocht naar hoe het leven in elkaar steekt, dus dat is voor de volgende keer.

Met vragen mag je ook altijd contact met me opnemen. Tot de volgende!